onsdag 23 mars 2011

Motstånd




I dag ska jag slå hål på en myt om mig själv. NEJ jag är inte så där himla strukturerad och handlingskraftig alltid som vissa verkar tro. För det mesta är jag men sen finns det VISSA saker som bara inte blir fixade. Jag vet egentligen inte varför. Typ när det gäller jobbet så får jag i princip ALLT gjort på ingen tid alls och jag tar mycket initiativ till att styra upp saker privat på olika sätt men sen har jag de där sakerna som bara är MOTSTÅND.
Just nu har jag till exempel en helt överfull tvättkorg, jag har inte tagit mitt körkort fast jag sagt i 3 år att NU SKA JAG TA DET. Går tom runt med mitt lämplighetsintyg i väskan och tänker varje dag att "idag ska jag gå in på körskolan och fixa en intensiv kurs". Sen har vi det där med att kasta grejer. Vissa har bara sån där kolla på allt hemma och kläderna hänger i perfekta färgkombinatoner och det finns liksom aldrig nåt skräp. Just nu så har min balkong blivit en avlastningscentral och fast vi hade container här på gården för några veckor sen så slängde jag inte skiten. Konstigt att såna där enkla små ting kan väcka sånt motstånd ibland när andra mycket större och jobbigare grejer inte blir nåt projekt alls. Konstigt. Nån som känner igen sig?

Inga kommentarer: