torsdag 22 maj 2008

Gallstenen som inte var nån sten


Fick riktigt ont vid revbenen på höger sida för ca fem veckor sen och helt övertygad om att det var gallsten. Som det kontrollfreak man är så terroriserade jag givetvis förlossningen och fick träffa en tysk förlossningsläkare som konstaterade att jag nog hade rätt. Nu visade dock ultraljudet av buken att det inte alls var gallsten utan antagligen gastrit. Hur får man det då?

Jo man stressar.....typ. Då kan man ju fråga sig om fyra timmars arbetsdag är att jobba för mycket? Alltså seriöst hur gör alla som har sådär 8-9 timmar VARJE dag som de måste streta och kämpa när de är gravida? Jag är trött redan nu så man undrar ju i sitt stilla sinne hur det ska bli i v 38. Är nu snart i v 33 och allt är bra med bebisen och mina värden är också bra. Borde nog bara sluta oroa mig för lite fysiska krämpor alltså jag är ju faktiskt gravid.

Jag ser redan nu med beundran på den gravida kassörskan, sjuksyrran och dagisfröken. Att de orkar! Ja man fattar ju i alla fall vilket som är det starka könet.

Inga kommentarer: