fredag 9 maj 2008

Vad hände?

Jaha då är det 9 veckor kvar (förhoppningsvis!!!) tills lille prinsen tittar ut och helt plötsligt så är jag ju GIGANTISK och har börjat få ont i revbenen och ryggen.
Inget vatten i kroppen än dock och har inte ökat mer än totalt 6,5 kilo så man får väl vara nöjd med det. Det känns fortfarande helt overkligt att jag ska föda barn och när jag skrev min förlossningsplan så var det som att jag skrev om någon annan.
Det mest positiva just nu är att jag känner mig omsluten av så många goda, fina, hjälpsamma männsikor. Tre av mina tjejkompisar säger till och med att de ska ha barn. Ha ha, jag bjuder gärna på det och jag tror att den här lillkillen kommer få många extrasyrror och faddrar.

Några saker förbryllar mig i nuläget.... Varför i hela fridens namn ska det vara så himla dyrt med barnstol, barnvagn etc etc? Känns som att man får välja var man ska lägga pengarna. Jag köpte en Emmaljungavagn, hur fin som helst, för 500 spänn!!!! Men det skäms man ju nästan över att säga till folk. Alltså seriöst, hur mycket bryr bebisen sig om hur vagnen ser ut eller om den har registreringsskylt eller ej?

Inga kommentarer: