tisdag 16 september 2008

Sanningen

Satt och festade med tjejligan häromkvällen (ja man kan faktiskt göra det även om man är mamma). Lille Aron var hos mormor och morfar, där han för övrigt blir jsukt bortskämd...
Nåväl i samma takt som vinet flödade desto mer kom det fram grejer. Bland annat så förstod jag på mina goa vänner att de var så GLADA för att just jag fått barn för att jag sa SANNINGEN. Hur menar ni då undrade jag. Jo de menade att alla som fått barn pratar om den totala lyckan när bebsien läggs på bröstet. Den rosaskimrande tiden med den nyblivna pappan och den underbara samhörigheten i mammagruppen.....Alltså seriöst...Såklart att detta säkert stämmer för många men för lika många så är det nog fortfarande så att det är så TABU att prata om det som är jobbigt med att ha barn. Jo det är ok att säga att man har problem med amning eller att man är trött men att man bråkar som fasen med sin partner, tycker ungen är ful, längtar efter vin redan 3 dagar efter förlossningen eller tycker att BVC tanten är en häxa och att tjejerna i mammagruppen är korkade DET ska man hålla för sig själv.
Nu tycker inte jag att min son är ful eller att BVC tanten är en häxa men jag bara menar att det går ju upp och ner och tydligen så är jag en person som säger hur det är. Det var väl det mina kompisar menade.
Hur slutade kvällen då? Jo på dansgolvet och när lille Aron kom till mig nästa dag så hade han en energiboostad mamma som lärde honom nya "moves" medans han hängde i babybjörnen. Alltså...HALLELJUA för egentid så att man kan vara den där goa, glada, utvilade mamman som man vill vara.

Inga kommentarer: