torsdag 28 maj 2009

Aron rapporterar....




Hallå hallå hallå hallå...


Känner mig lite busy. Alltså jag har flyttat och bor i en gigantisk värld med min mamma, bästa kompisen Diesel och ibland så kommer det en katt och en del andra stora och små människor och hälsar på. Ja alltså Diesel förresten...han svälter har jag förstått så jag ger honom all min mat. Han ser verkligen så himla ledsen ut när han står vid min stol och tittar och så säger han till mig "Snälla Aron ge mig lite av din mat så ska du få smaka min mat sen" Eftersom jag både gillar vattnet som är i hans skål och maten bättre så säger jag ju inte nej. Det konstiga är bara att så fort Diesel tagit maten från min hand så är den borta. Alltså min hand är tom! och då blir jag ledsen. Min moster (som förresten är på besök nu) säger att det är den enklaste formen av matte som till och med både hon och mamma fattar. Men jag fattar inte....




Nåja. Jag har börjat krypa också och då kan jag ju upptäcka det här gigantiska världen som jag börjar fatta litegrann av.


Detta är vad jag fattat hittills:


1.Diesel tappar päls och den smakar inte gott


2.När mamma pratar i telefon eller messar (vilket hon gör hela tiden typ) så kan hon inte göra nåt annat samtidigt


3.Mamma har en massa runda grejer som hon lägger i en apparat som spelar musik. Fast de här runda grejerna vill jag gärna pussa och slicka på för man kan se en jättesöt bebis i dem. Men det får jag inte....


4. Smörgåsrån är den bästa måltiden ever! Varför måste man äta annat?


5. Burkmat is the shit! Inte en massa hemmalagad mat. Blä!


6. Jag säger nu "Mamma". Har vetat länge att det är den där tjejen som är min mamma. Har bara inte sagt det än.


7. Diesel har stora tänder som är roliga att pilla på.


8. Människor blir glada när man ler och pratar med dem.


9. Håriga små varelser som låter dökonstigt och som stryker sig mot en hela tiden men springer när man ska hålla i svansen kallas "katter"


10. Vuxna människor tycker inte om att stå i kö och då får jag också en konstig feeling.


11. Vatten i ansiktet är livsfarligt




Kramar från er alldeles egen solstråle ARON-the giant baby!


1 kommentar:

Caroline sa...

Ha ha ha...jag skrattar högt här...Han e rolig den där Aron asså!