tisdag 11 maj 2010

Kan jag få ett nytt huvud tack?







Nu är det bevisat....Efter x antal blodprover, neurologiska undersökningar och samtal så har det kommit fram att min galna huvudvärk som förföljt mig sen januari beror på....ja gissa två gånger. Stress.
Vaddå jag stressar ju inte? Och det gör jag vekligen inte. Jag jobbar inte ihjäl mig precis. Har massor med folk som hjälper mig med Aron, skjuts hit och dit etc.
Nej det är tydligen den "inre stressen". Hmmm...vad är det för flum tänkte jag.
Nåväl för att farbror doktorn skulle bevisa för den envisa Rubarth att han hade rätt så satte han två NÅLAR i mig. En i handen och en i skuldran. Jaha tänkte jag vad var det här då.
Sen dog jag typ.....
Det gjorde helt sinnessjukt ont och jag sa till honom desperat "men va fan ser du inte som jag svettas". Men ett tu tre så var iaf den dagen utan mer huvudvärk.
Men "inre stress"??? Jodå det visade sig att jag drömmer mycket mardrömmar om nätterna så jag har bitit ihop och bitit ihop (jag har ju alltid skojat om att jag har medalj i den grenen efter att blivit ensam mamma) och det har orsakat inflammation i käkleden!!! Hallå? Skojar nån med mig?
Ja så nu är det då tydligen så att jag har så galet ont i huvudet och är yr och vansinnigt trött pga inre stress som jag knappt ens längre är medveten om. Det här är liksom min vardag ju.
Men nu är det dags att omvärdera saker och jag började med att tapetsera om mitt sovrum och köpa 15 stycken bag in box :-). Ja inte till mig själv då så klart. På lördag ska jag fira att jag blir tant i juli nämligen....Fast idag fick jag höra att jag "fortfarande faktiskt ser bra ut". Om nu det betyder ett skit. Vilket det givetvis inte gör i förlängningen.

Tydligen ska jag se till och få massage och närhet är ju bra sa doktorn.
Eh????? Alltså Aron och jag gosar JÄTTEMYCKET men massage? Hmm....jag kanske kan be hans kompis Rottweilern Hasse hjälpa mig.


Akta huvudet nu hörni!

1 kommentar:

Caroline sa...

Snygg tapet! Kanske minskar stressen när du får ett fint sovrum. Jag tycker inte det är konstigt att du har inre stress. Men man väljer själv vilka vägar man ska ta här i livet. Jag tycker du ska ta din son i handen och gå den lyckliga och glada vägen. Det e bara att bestämma sig och köra på det!