onsdag 5 maj 2010

Sexköpslagen hindrar kvinnor från att bejaka sin sexualitet - av Nettan Tjernkvist

Sexköpslagen hindrar kvinnor från att bejaka sin sexualitet - av Nettan Tjernkvist

ANNAS KOMMENTAR: Alltså jag må vara gammalmodig men inte fasen kan man kalla prostitution för "sexuell läggning" eller?
Jag är nog inte känd för att vara sådär superpryd och sluten och om det finns en massa kvinnor därute som verkligen VILL sälja sex på sin egna villkor för att de går igång på det så är det upp till dom. Nettan Tjernkvist verkar dock ha blandat ihop det där med att bejaka sin sexualitet och förtryck. SJÄLVKLART får man ha hur många partners man vill och på vilket sätt man vill så länge alla är glada och nöjda och ser till och skydda sig och det är ju ganska bra om man är singel. Men att hävda att sexköpslagen finns till för att det finns en massa moraltanter därute är väl lite galet. Jag vet i och för sig inte så mycket om prostitution och statstikien kring det. Det kanske finns hemmafruar därute som bara längtar efter att få bli upplockade på östra kyrkogårdenav nån okänd man och dessutom få betalt....En sak är i alla fall säker-det är inte min dröm.

1 kommentar:

Caroline sa...

Ha ha, nä det var det dummaste jag hört. Så därför ska vi ta bort sexköpslagen?

Om man nu går igång på prostitution är det väl bara att bjuda hem någon och ta betalt sen. Lätt som en plätt! Om än lite tragiskt....