tisdag 20 mars 2012

Kalla mig bakåtsträvare om ni vill

Fler och fler kommunikationsmedel kommer på marknaden och ändå så kommunicerar vi mindre. Verkligheten är ju egentligen fortfarande analog men det är det digitala som räknas.
Missförstå mig nu inte kära bloggläsare och vänner-det finns MYCKET som är positivt med alla dessa appar, Ipads, datorer, smartphones osv... och jag ÄLSKAR mitt jobb men ibland blir det för mycket.
Som idag hade vi personalmöte i 3 timmar (!!!) och det kan ju behövas men det var två killar (som i och för sig var superkompetenta och trevliga) som skulle omvända oss alla. Ty utan din Ipad så är du ingen. Typ. Alla på vår skola har fått Ipads och inte nog med att vi läggs på mer och mer administrativt jobb, nu ska man dessutom hålla koll på alla pedagogiska appar och lära sig om hur man arbetar med dessa pedagogiskt.

Man ska omdefiniera kunskap och en av männen sa att om inte eleverna har roligt i skolan så lär de sig inget och lämnar skolan. Suck..Ja så är det kanske men vad är det här med att allt ska vara så himla roligt? Eller är jag själv bara en bitter tant som minns mitt eget slit i skolan då vissa saker var ALLT annat än roliga?
Inte vet jag. Jag ska såklart ta mig an den där Ipaden men att den skulle ersätta hantverket vid pianot, face to face kommunikation och berättandets konst....Nja....

Inga kommentarer: