söndag 27 oktober 2013

Tillbaka till brottsplatsen

Kära bloggläsare. Jag älskar att skriva. Tycker bara det är svårt ibland att hitta det rätta "soundet". Jag vet att många läser den här bloggen så nu tänkte jag ta med mina läsare på en resa bakåt tiden.

Först fick jag idén när jag var på fest hemma hos en kompis som bor i turning torso (HÖGT upp dessutom....lite läskigt när det blåser 25 s m). Jag vet inte varför jag fick nån slags inspiration. Det var nåt med tavlorna, böckerna i bokhyllan, musiken, människorna som var där. En våt dröm för alla män som var där tror jag för det var typ 15 st blondiner under 30 som var så sjukt snygga och så där J-Lo yppiga som jag önskar att jag vore (och jag tränar mina ben och rumpa MYCKET eftersom jag har inflammation i bäckenet bland annat).
Nåväl. Det var nåt nostalgiskt.  Alltså jag fick sån associationskedja i huvet som typ James Joyce.

Om man ska beskriva den kortfattat så var den typ så här :
"Hissen Prudential center Boston 1999. Handtag som på stadsteatern när jag var liten och gick med mamma och kollade på Peter och Vargen. Lägenheten-3 år sen i samma soffa hade jag min andra "riktiga " dejt med min make. Varför var det så? Varför gick prestigen före omtanke och KUNSKAP?
Tavlorna-vackra , ovanliga, rött.
Våren 2007 när vi tömde min morfars lägenhet efter han hade gått bort 85 år gammal och man hittade böcker på ryska och kinesiska och Sveriges Rikes Lag i massor av olika upplagor....Min barndom-altanen som aldrig blev färdig. Morbror som kom på besök. Bästa kompisen Calle. Mormor och morfar. Gotland-där mormor är uppväxt. Sommaren 2007 när jag satt på en bänk i Almedalen och fick ett sms som förändrade mitt liv."

Fattade ni nåt?

Tanken nu är att jag ska ta er tillbaka i tiden...

"Tillbaka på brottsplatsen" var nåt som min make sa skämtsamt  när vi klev i på  45e våningen i fredags.
Men vilken kväll vi hade! Då, nu och förhoppningsvis så länge vi lever!





Inga kommentarer: