måndag 16 augusti 2010

Laddad för hösten





Sommaren 2010 var faniemej som typ en svart komedi med inslag av berg och dalbanor, Hannibal Lector och regissören har jag fortfarande inte fått tag på. Har haft den bästa och den sämsta sommaren på länge-samtidigt. Märklig känsla.

Bästlistan:
Arons pussar, kramar och vilja att kommunicera, interagera och visa kärlek
Aron pratar som en 3-åring
Fina vänner
Givande samtal
Nyrenoverat sovrum
En del pengar tillbaka på skatten för första gången i mitt liv :-)
Barnledig semstervecka i juli
Jag kan nu göra chins och gå armgång HA!!!!!!
Några riktigt goa gig
Kompisars nyfödda söta bebisar
Alla lata sommardagar i solen med familjen
Att jag investerade i mig själv på ett sätt jag inte gjort på många år
Att jag äntligen tog steget och ska utbilda mig
Att jag insåg att man inte alltid måste vara så JÄVLA duktig och bita ihop
Grillkvällar
Släkten!

Sämstlistan:
35 graders värme i Östergötland (PUH)
SPINDLAR!!!!!!!!!!!!!!!
konstiga samtal med folk som påstår sig kunna se in i andra människors innersta och tom vågar sig på att göra analyser av en som man inte ens har bett om
inkompetens
Telefonköer till bland annat försäkringskassan
Att jag fortfarande inte lyckats gå upp i vikt
Sjukhusmaten
Min jäkla terminatorhand (fast ok den är rätt cool)
Insikten om att ibland är de inte som man tror är en närmst som är det
Avsaknad av civilkurage (ja det är ju nåt jag ofta funderar på och kan störa mig på)
Att jag inte badat i havet EN enda gång
Bromsar och getingar
Att jag fortfarande inte knäckt koden för exakt hur man hanterar en trotsig 2-åring (är man onromal då? Alla andra verkar så jäkla coola med det där....)
Att jag inte lyckats 100% med mina mål gällande löpningen


NU är det dock dax att ladda inför hösten och det gjorde jag idag bland annat genom att köpa böcker och kläder till mig och Aron. PÅ bilden ser ni också några kläder Aron fick i 2-års present och T-shirten "I´m so innocent" passar ju Rubarth perfekt och den fick jag i födelsedagspresent.

Dax för spindeljakt på balkongen (ja Carro jag håller också på med det där...)

1 kommentar:

Caroline sa...

Bläää...spindlarna har ju nu tom tagit sig högst upp i Torson!!