lördag 7 augusti 2010

Stor kille rapporterar om senaste nytt från Aronplaneten




Nu har jag fyllt 2 år. Eller ja det är vad mamma säger i alla fall. För mig var det bara en vanlig dag förutom att mamma la manken till och bakade en GIGANTISK chokladtårta. Hon kan det där med mat och såna grejer men brukar inte baka så ofta när det bara är hon och jag. Mormor sjöng nån konstig låt som egentligen inte tycker är så kul (gillar ju mer när det är lite mer rytm och coola ackord typ Bill Withers och sånt). Låten gick så här:

Vi galna teer, Vi galna teer, Vi galna teer i lilla Aron idag, med blommor och bad, i sirap hans dag, ja vi lagar teer i villa Aron idag

Varför sjunger man en sång 20 gånger om med en sån konstig text som tydligen hade mitt namn i sig?

Nåväl. Sen kom flocken och sjöng ännu mer och hade sig.. Jag fick jättefina presenter men sen blev jag bara så trött så trött så jag var tvungen att sitta länge i mammas knä med nappen.

Annars har det varit en perfekt sommar. Chillat i poolen nästan varje dag. Moster Bia och morbror Anne har också bott hos mormor och morfar med lille Buba och jag gillar verkligen det där konceptet "folk". Det är så kul när flocken e samlad och man kan räkna in dem högt och då svarar de "MORFAR HÄÄÄÄR" och så räcker de upp handen.

Och så kan jag meddela BVC sekten att från att ha varit sen i språket som det så fint hette så har jag nu övergett Aronesiska och pratar bättre än mina kollegor på dagis som är äldre än mig. Jag HAR fattat svenska hela tiden men jag hara bara inte haft lust. Precis som det där med klossar. Ibland har man bara inte lust.

Ja så på det hela taget. Ni kan chilla vidare för det gör jag och min stora passion i livet är fortfarande djur i alla dess former och så blir jag bara mer och mer förtjust i det där som kallas kärlek. Alltså att visa den. Jag pussas och kramas mest hela tiden och älskar att bli killad i handen och på ryggen. Tydligen så tycker flocken om det väldigt mycket också. De ser lyckliga och glada ut och lägger till och med ifrån sig mobiltelefonerna. Och om nån känner sig lite ledsen så hämtar jag direkt ett nalle puh plåster till dom för det hjälper ju mot allt har jag insett. Och så blir allt bra.

Pussar och Kramar till alla mina fans från Aron

1 kommentar:

Caroline sa...

Gulle Aron! puss på dig från tant Caroline & lilla Isabelle