fredag 20 januari 2012

Jävligt jobbig mamma


Det är jag det! Lätt! Jag vet om det och jag erkänner det här i cyberrymden och i er närvaro. Jag är sjukt jobbig morsa men vet ni varför? Jo för att jag inte köper allt med hull och hår, för att jag inte tror på att alla barn är lika som tillhör ett "kollektiv", för att jag älskar min son nåt så ofantligt mycket att jag liksom inte bara kan tillåta att han kvävs av jantelagen, därför att jag antagligen är dåligt uppfostrad eller fritt uppfostrad-pick and choose, för att jag hellre dör än slutar stå upp för dem som själva inte kan föra sin talan, för att jag inte tror att Sverige har nåt sin slutkläm i sången om jämställdhet, rättvisa och barns rättigheter enligt FN-konventionen.
Därför är jag en jobbig mamma ibland. Jag vet inte om jag ska be om ursäkt. Det kanske man ska. Det är ju PK. Typ.

Inga kommentarer: