lördag 28 april 2012

Boosting på högsta nivå

Två motsatta aktiviteter som just nu finns i mitt liv:
1. Boosting i storformat
2. Äta skit

Ja jag känner mig emellanåt som jag är med i Fear Factor där man ställs inför utmaningar och man vet inte innan exakt vad de innebär. Helt plötsligt så ska man bara hoppa ut för ett stup, äta skalbaggar och röra runt bland spindlar. Och jag gör det. Jag gör det till och med bra.
För att klara detta så krävs det BOOSTING!!! Jag har en fin liten boostingklubb som hjälper mig.
För det första så har jag ju som bekant sjukt roliga, kvicka, snälla och roliga vänner som kan se humor i allt.Sen ser jag till att träna ett par gånger i veckan. Igår blev det ansiktsbehandling och massage och idag storstädning, utrensning i garderober och trädgårdsarbete. Mitt jobb är också en aldrig sinande källa av positiva och inspirerande krafter.
Planera roliga saker såsom boka sommarresan, boka ridlektioner, planera fester, släktbesök och konserter.
Man kan boosta sig själv med god och mer eller mindre bra mat. Hemgjord pizza, burger king, sushi, smoothies, pannkakor med hallonsylt, hemgjord moussaka.....

Största boostingen är dock Aron. Från samma stund som han vaknar (om inte jag är vaken så tassar han in till mig och väcker mig med pussar) tills han går och lägger sig så är han glad. Helt sjukt att så mycket glädje och energi kan finnas i en sån liten kropp. Han pratar OAVBRUTET om litet och stort, busar, skojar, pratar lite mer, dansar, sjunger för sig själv.....Det är verkligen kul att hänga med Aron. Det finns inget annat då. Bästa jäkla mindfulnessträningen EVER och så blir mammahjärtat varmt och mjukt.

Så visst är boosting och förtärande av skit två helt olika saker  men de sitter också samman och bildar just det fantastiska som är livet. Jag borde kanske till och med tacka Fear Factor personalen som får mig att tänka till lite, bli mer ödmjuk och ännu lyckligare.

Inga kommentarer: