söndag 3 juni 2012

Bygge påbörjat

Jag gillar inte mornar. Framförallt på söndagar så gillar både jag och Aron och sova. Gärna till 08.30 sådär. Men idag så fick vi stiga upp i ottan då bygget skulle påbörjas. Det var i och för sig ett kärt nöje att se sambon och kompisen riva ytterväggen, sätta i nya fönster och måla. Snart snart får vi ett stort rum till. Alla som känner mig vet att jag har tummen mitt handen och att jag dessutom är ganska så bekväm av mig. Stå och balansera på en stege med en burk färg är inte riktigt min grej. Framförallt inte med den här kanonkulan på magen. Nä jag och Aron ägnade dagen åt slacking, pajbakning (av egenodlad rabarber-MUMS). film, lek med kusin Ruben och lite gemensamma ansträngningar med tvätt och trädgård. Ja så lite blev gjort i alla fall :-).
Nästa kära besvär är att välja ut lite nya möbler. I och för sig är ju budgeten rätt begränsad men det är kul och inspirerande ändå. Så nu är jag på jakt efter ett pelarbord i jugendstil max 70 cm i diameter, en avlutad byrå, stor mjuk matta som inte kostar skjortan och nån cool annorlunda taklampa till ett rum som annars är väldigt vitt och lite naket. Tips anyone?

Inga kommentarer: