söndag 9 september 2012

Det sprutar

Fyfan för mjölkstockning. Fyfan för när det sprutar ut bröst och ögon.
Alltså jag ammar inte mina barn av den enkla anledningen att det inte känns rätt. Ja så hemskt är det. Jag vet att det är det bästa och bla bla bla bla men jag kan bara inte.
Så att ge mig "Amningsboken" i mammagåva när vederbörande VISSTE att jag inte ville och skulle amma resulterade bara i sprutande ögon. Så jäkla rubbat liksom. "Åh tack för omtanken??? Nu ger du mig inte alls dåligt samvete......" Vad tänkte den personen med?
Nåväl boken har kommit väl till pass då andra väninnor lånat dem under åren.

Den här gången fick jag ett helt Ole Henriksen kit i mammagåva och ett halssmycke i vitt guld och total respekt för mitt beslut att  inte amma. Inga sprutande ögon här inte men den här gången fick jag kanske mitt straff då för att jag trotsat att MVC och BVC tanter dvs G-kupa, läckande tuttar och 39 graders feber. Trots att jag fått samma tabletter på KK för att hämma mjölkproduktionen som jagt fick 2008 så började min brsöt den här gången producera massor av mjölk och nu sitter jag här som en annan Pamela Anderson :-).


Lärdomen är i alla fall att hellre läckande bröst än tårar som aldrig vill sluta rinna.

(Pumpen på bilden är googlad)

Inga kommentarer: