lördag 1 december 2012

Partyprinsessan som kom av sig

Det fanns en tid när jag festade väldigt mycket. Jag var i 30-årsåldern och hade varit helnykterist i 10 år. Jag tog igen de där åren kan jag säga...
Nu känner man liksom inte det där behovet längre av att festa och dessutom är man inte 25 längre och det känns liksom i kroppen när man tillför giftet alkohol även om det bara rör sig om mycket små mängder. För det är ett gift. Det ska man ha stor respekt för.

Nåväl. Igår hade Mika fixat hotellnatt i stan och barnvakt till båda barnen. Så det blev ett glas gott och dyrt vin på hotellrummet innan det var dax att bege sig till Glasklart det enda stället i Malmö som man kan dansa på utan att känna sig som en pensionär nu förtiden.

Benen är lite ringrostiga men efter ett tag var det riktigt kul att dansa.

En sak som dock är märkligt är alla dessa människor som häver i sig en det ena än det andra och med glasartad blick söker efter nån, vem som helst...Jag menar hur charmigt är det med en dyngrak kille som mumlar fram den ena märkliga "komplimangen" efter den andra?

Min sambo tycker ibland att jag blivit en moraltant just när det gäller alkohol. Men jag vet vad alkohol kan ställa till med och när man är ute på krogen (även om det alltid är förhållandevis städat på Glasklart) så ser man alkoholens baksida.

Nåväl vid 1-snåret var det dax att krypa ner i en stor skön hotellsäng med vetskapen om att man skulle få sova en hel.natt . Aaaah! :-)
Och efter en rejäl hotellfrukost så var det så skönt att komma hem till två glada barn, farmor och mormor.
Det var också skönt att veta att den där partyvärlden finns kvar om man nu vill men nu ska jag säga nåt som jag inte tror att nån som känner mig nånsin skulle tro att jag skulle säga-borta bra men hemma bäst. Framförallt när "hem" betyder barnen, huset, tvätten, trädgården, fixandet, matlagning, bakning, värme, kärlek, tända ljus och mys med mina fina fina pojkar :-).




Inga kommentarer: