torsdag 27 augusti 2009

MItt lyxliv tis-tors hösten 09

Vaknar 06.30 undrar varför jag som annars är expert på att sova.
Aron börjar prata och sjunga kl 07.30 ca och så kommer han upp och så är det till och göra frukost med honom på armen. Sätter man ner honom börjar han gallskrika. Så jag kokar kaffe, gör gröt till Aron, kokar ägg, skär upp frukt , brer mackor och sen får Aron en bit bröd (så han håller sig lugn 5 minuter). Jag rusar in i duschen och inser att jag inte kommer hinna med balsam idag heller innan Aron blir ledsen.

Frukost tillsammans och sen kan Aron leka på golvet lite medans jag fixar håret, klär mig, sminkar mig. Aron tvättas och får kläder på sig. Just det-packa min väska, leta upp hundkopplet och mobilen. Iväg till dagis så vi är där prick 09 med Diesel flåsandes bredvid. Lämna på dagis prata med personalen. Hem med vovven, städa undan efter frukost, kanske dammsuga snabbt (eftersom Aron hatar dammsugaren så får man passa på när man har tid).

Iväg till jobbet (tack för att man kan flexa lite). Jobba. Lunch. Ringa till syrran/mormor/morfar/barnflicka och se om de har hämtat Aron 11.45 (ja han är på dagis väldigt lite och det är medvetet från min sida). Jodå allt är bra han sover middag och är glad och nöjd.

Går från jobbet mellan 15 och 16 och vet att jag borde gå direkt hem men klämmer in 45 minuter på gymmet för att orka med resten. Hemma med Aron, leker, försöker bada men det går inte som vanligt, telefonen ringer och såklart har jag bjudit över nån på middag och så ska det fixas mat, handlas, ut med hunden på långpromenad, läsas mail, leka mer med Aron, måste ta ett samtal och Aron är gnällig. Ok då får han väl en banan till.

20.30 Aron somnar (efter en massa bus i sängen men annars går det bra tack och lov). Städar lite mer, bokar tvättid och inser att det inte kommer bli av denna vecka heller. Tar ett halvt glas rött och glor lite på teve (om jag inte har kompisar på besök) . Tar ut hunden igen. Fixar låtlistor till gig, mailar musiker, betalar räkningar, pratar i telefon...........

Men sen har jag ju å andra sidan lediga dagar mån och fre-sön. Eller lediga? Då är jag med Aron eller så är vi med mina föräldrar.

Detta är vad vissa kallar "Annas lyxliv". Jag vet inte om det är lyxliv men har ändå insett att jag har det sjukt mycket bättre än många andra ensamstående mammaor och därför tänker jag inte klaga men ibland kan man ju undra om det inte är bättre att vara två.

1 kommentar:

Caroline sa...

Fattar inte hur du hinner... Fast du är ju bra på att planera :)