fredag 7 augusti 2009

Nu börjar jag bli barn




TJOHO!!!


Ja de säger att man inte är bebis längre när man fyllt ett. Inte vet jag. Jag har ju en massa bebishull kvar och kan fortfarande inte gå och inte prata svenska heller.


Hur som helst så är helt klart 1-årsåldern den bästa ålder man kan vara i det vet jag med säkerhet. Vet ni varför? Jo för att man kan allt! Och det man inte kan det lär man sig väldigt fort och gör man inte det så hittar man en egen smart lösning på problemet. De säger till exempel att jag inte kan äta själv riktigt än. Det kan jag visst. Det är ju bara det att jag tycker inte mat ska användas endast till att fylla magen utan den kan man göra andra bra saker med. Diesel matar jag fortfarande och sen tycker jag om att lägga grötomslag på andra och mig själv och gärna en ansiktsmask av kavli räkost.


Nåt annat som är bra med att vara 1 år är att man behöver inte göra nåt speciellt för att ha kul. När vuxna ska ha kul så ska det förberedas i evigheter. De dricker ett glas vin, dukar, lagar massor av mat, spelar hög musik och detta tar ju massor av tid. Eller så betalar de pengar för att åka på semester spa, gå på disco osv bara för att de ska ha roligt. Själv så går jag bara in i mig själv t ex när jag åker bil och där inne finns den mest fantastiska värld man kan tänka sig och det är bara att tänka på t ex hur det vibrerar i tårna när man sätter fötterna mot ryggstödet för att jag ska få den där enorma lyckokicken. Enkelt och billigt. :-)


När jag fyllde 1 så var det ett hejdundrandes kalas här och jag fick en egen häst som ni kan se på bilden. Ja livet leker och bättre än så här blir det nog inte.


Kramar ARON


Inga kommentarer: