lördag 2 januari 2010

Chilla lite nu va?

Oj oj oj....hej hej igen.

Ja alltid ska det vara så mycket att stå i. Man måste hålla stenkoll på de vuxna för de fattar liksom inte vad de ska hålla koll på själva.

Ta det här med speldosor. Ja mormor har ett antal såna och vad har man dom till? Jo det hörs väl SPEEEEEELDOSOR!!!!!! Ja det måste ju innebära att de ska SPEEEELA och det hela tiden. Speldosan ska vara igång-hela tiden!

Samma sak med munspel. Det heter alltså MUNSPEEEEEEEEEEL och det innebär att man ska spela på det-hela tiden.

Vänta...oj oj oj oj. Hej hej hej igen! Jo det vara bara så att det var nån som kom och då måste jag hålla kolla på nycklarna. Ja alltså jag måste låsa dörren efter den som kommer och mamma har inte alltid koll på det heller. Hon är för söt min mamma:-). Hon tror att man ska låsa dörren med EN nyckel. Jag har då tillgång till x antal nyckelknippor (för jag har minsann letat upp var alla dom finns) så jag låser med alla nycklar. Det är ju så det ska göras.

Det är synd om mamma ibland för hon har liksom inte förstått att man inte alls måste sitta vid matbordet och äta middag för det är ju inte så kul. Själv tar jag helst min tallrik och tar med till soffan där jag kan hoppa upp och ner samtidigt som jag äter...fast mamma hindrar mig direkt och då blir man ju jädrigt sur. Hon tror att jag ska kladda. Jag skulle ALDRIG kladda med vilje. Har faktiskt stenkoll och sånt. Så det så. Ha!
Vuxna....suck. Att de liksom inte bara kan chilla lite. Livet är ju här och nu och jag vill ALDRIG bli äldre än 16 månader. Man är liksom så vansinnigt söt (och får höra det hela tiden), klarar av det mesta man behöver kunna och så är jag fortfarande så liten så mamma kan bära omkring på mig och då kan jag pussa på henne när jag vill:-).

So long!!! Puss och Kram från er allas ARON-the giant

Inga kommentarer: