lördag 30 januari 2010

Fylla som fylla


Ibland när jag går ut och dansar så blir det bara coca cola och vatten. Det är då man inser vad sprit gör med andra människor. Helt galet att vi frivilligt bäljar i oss ett gift som får oss att koppla ner en del av hjärnan och agera utifrån vad reptilhjärnan säger och tycker. Men va fan visst är det kul att festa till det ibland och vin kan vara gott och även en drink kanske. Och det är ok för mig att folk vill tappa kontrollen lite och slappna av. Det är inte det jag kan störa mig på. Nä det som är lite lustigt är när människor som ser sig själv som vuxna (dvs de sitter inte och dricker häxblandning, spyr offentligt, hånglar på dansgolvet, hoppar upp och ner och sjunger med i "Life is Life la la la la laaaaaaaaa") förfärar sig över tonåringars supande, A-lagarna på torget eller white trash kvinnorna som super och spelar Jack Vegas på den lokala puben.

Vad är skillnaden? Alkohol som alkohol. Om man spyr på golvet eller på dass och låtsas att man bara snöt sig.

Och som sagt jag lägger ingen värdering i vad folk gör på fyllan. Alla vill väl slappna av ibland och människan har alltid ägnat sig åt viss form av drogande. men det är SYNEN som stör mig.

Att det är bättre att bli full på den fashionabla nattklubben än på den lokala pizzerian. Att det är bättre att hångla i taxin med sin gifta kollega än att hånga med någon man är kär i på dansgolvet. Att det är bättre att dricka champagne i en VIP lounge än att snapsa vodka med polarna på en sunkig innergård.

Jag kommer alltid förundras över detta faktum att för vissa är det mer legitimt att göra saker än för andra. Det var som när man var liten. När Kalle hade mössa så var det coolt men när Olle hade samma mössa dagen efter så fick han stryk.

I don´t get it.


Ha ett kul party where ever you are!
Obs! Det är inte jag på bilden. :-)

Inga kommentarer: