måndag 20 juni 2011

MVH

Idag är jag väldigt trött på MVH. Alltså jag har ett jobb som innebär att jag får svara på mycket mail och då är det ju helt ok att folk skriver Mvh Kollegan X.
Men det här torftiga språket som verkar ta över facebook, mail och sms. Nä fyfan vad trist. kan inte folk bjuda lite mer på sig själva och överösa varandra med pussar, kramar och smajlisar. Jag menar hellre det än alla dessa förkortningar och icke-svar. Jag har sagt det förr och säger det igen-verkliga möten IRL slår all nätkommunikation. jag vet, det är dubbelmoral eftersom jag själv är mer eller mindre slav under nätburen kommunikation. Hmm....Får nog ta och börja leva som jag lär. Men MVH skriver jag i alla fall inte till min vänner. Så PUSS och KRAM till alla er söta, goa människor som jag har förmånen att ha nära mig.

Inga kommentarer: