måndag 29 augusti 2011

Long time no seen




Ja shit vad mycket det har varit. Nytt jobb. Nya låtar. Nya gig. Nytt hus. Nya djur att ta hand om. Nya djur att jaga bort. Nytt dagis....

Men NU ska det bli ändring! Nu ska det bloggas!

Nu börjar det bli höst och rosenbuskarna är planterade och lökarna satta i jorden. Det är verkligen en feeling att gå omkring på en så stor tomt och pula, fixa och dona. Aron är så nöjd och har en egen liten kratta och spade.
Inomhus börjar det arta sig också. Har ett kök nu :-) och Arons rum är färdigt.

Gillar verkligen kombon-jobba i stan, bo i en liten ort vid havet. Eftersom jag är uppvuxen här var jag först ganska tveksam. Man har liksom sin plats på nåt sätt och man är "den där tjejen som var ihop med den och den 1990 och den där tjejen som kan sjunga och som har en pappa som är tandläkare". Eller så var det bara som jag inbillade mig.

En sak som jag hittills lagt märke till är bilarna. Ja alltså avsaknaden av bilar. Man cyklar med Aron där bak, till dagis kl 07 och det man hör är fågelkvitter, vinden och en och annan bil som kör lugnt. Underbart.

Än så länge är allt frid och fröjd, men det ska bli intressant och kul att få penetrera den berömda "näsetandan" som vuxen kvinna.

Allt gott!

2 kommentarer:

Caroline sa...

Tänk, vem hade kunnat tro detta för 20 år sedan när vi satt och sjöng i dina föräldrars uterum och kedjerökte och drack te! Supermysigt ser det ut!

Maximus sa...

ha ha ha!!! ja herregud det var tider det! Men det var riktigt mysigt. Du/Ni är så välkomna ner när ni vill! :-)