söndag 14 augusti 2011

Summa summarie summer of 2011



Sommaren 2011 var på många sätt bra. Jag hade en underbar semester tillsammans med mina två älsklingar och vänner, svåger och andra goa ungar.
En annan höjdpunkt var resan till Göteborg-Sveriges framsida-där jag tillbringade några lata dagar med fästmannen och mina underbara kusiner Daniel och Andreas. Jag och Andreas skrattade så vi grät åt gemensamma minnen. Andreas är en sån där kille som inte bekräftar fördomar (ja jag har hans tillåtelse att skriva det här). För fördomar har vi alla. Han kan verka "svår" och de rätt coola tatueringarna, slitna jeans, kedjor och hans stora skägg kan ju kanske tolkas av vissa på ett sätt. Jag som känner Andreas sen han föddes och som passade honom i "gula villan" i Göteborg när han var sådär en 2 år vet vilken otroligt soft kille det är. Han var det redan då som liten.
Både han och Daniel har samma värderingar som jag och min syster, trots att vi inte växt upp i samma typ av hemförhållanden eller i samma stad. Undrar om det är gener eller inte. Jag vet inte. Vet nån av er så kommentera gärna!

Morgonen efter åt vi gigantisk frukostbuffé, tränade på hotellets gym och sen var det dax för LISEBERG!!!!! Fan vad kul det var! Jag har inte varit där sen 2005 så det var GRYMT att åka Balder, de nya attraktionerna, äta glass, godis, tävla i femkamp och bara insupa atmosfären!

Sen var det dax för TOTO. Ja de finns fortfarande om nån inte trodde det. Trummisen dog 92 men Joseph Williams som sjöng in Pamela och Stop Loving you var med. Grymt helt enkelt! Nathan East på bas kändes helrätt då han spelat M. Jackson, Toto mfl.

SEn har det varit kroppsarbete som gäller. Ja förutom när Aron höll kalas och bjöd på hembakad tårta, kamelbullar, såpbubblor, godispåsar och han var så nöjd över att få leka med sina kompisar och då kom dessutom min svåger och Mikaels kompis in och så fick han mer presenter. Arons plastfarmor Salme kom också några dagar senare när jag hade varit och ridit en underbar tur med en god vän.
Ja ridningen glömde jag! Fiddlar äger och snart ska jag och Aron på det igen och då ska han få sitta på hästen, om han vill och vågar just då.

Det som stört min sommar mest förutom det som alltid stör mig och Aron, är ADENOVIRUS! Att man aldrig ska bli frisk! Galet! Men det går i vågor och att träna och vara aktiv på andra sätt hjälper faktiskt.

Och nu är det sista dagen på ferien och huset är i princip klart. Längtar efter mina kollegor och elever och alla intressanta möten och utbildningar som kommer nu under hösten. Och när höstmörkret lägger sig som en filt över näset DÅ väntar överraskningar som jag redan nu vet är trevliga och DÅ ska jag också bjuda på ett hejdundrandes kalas för alla underbara människor som korsat min väg en gång och sen blivit kvar.

Det blir kul det ni.

Inga kommentarer: