måndag 29 oktober 2012

Aron pratar


"Mamma, vet du hur man ringer till tomten?"
"Nej det vet jag inte men du kan ju säga till mig vad du önskar dig"
"Nä jag säger till Mikael att han ska ringa till tomten för Mikael kan faktiskt allt."
"Ja älskling han kan många saker men man är ju bra på olika saker."
"Fast Mikael kan allt sånt där viktigt. Men du kan ju steka pannkakor mamma och så kan du lyssna på mig och gosa med mig och så kan du sjunga Vargsången. Det kan inte pappa fast pappa kan ju fånga bovar och köra bil. Det får du också lära dig mamma."
"Ja ok. Du kan ju väldigt många saker också Aron."
"Ja jag kan allt man behöver kunna i hela livet."

Aron om äktenskap


"Mamma jag ska säga till Mikael att han inte kan gifta sig med dig för JAG ska gifta mig med dig. Snälla mamma kan vi det?"

"Nej men älskling det går inte. Jag är din mamma och en dag kommer du hitta en prinsessa eller prins som du vill gifta dig med."
"Men mamma du älskar ju mig."
"Ja. jag älskar dig mest av allt som finns i hela världen men det går ändå inte gubben."
" Men snälla? Jag lovar att säga till Mikael att han i alla fall kan vara med på kalaset."

Aron om faror


"Mamma när jag blir stor ska jag bli sjörövare och Hannes får vara pirat då också på mitt skepp. Inga vuxna får vara med....eller jo om det blir läskigt så kan du vara piratmamman. Fast du får lova att vara tyst och inte tjata."


Aron om rymden....


"Morfar har någon klistrat fast stjärnorna eller kommer de ramla ner i mitt huvud så det säger DUNK?"


...och om Diesel kontra Mikael

"Mamma blev du ledsen när Diesel dog?"
"Ja älskling det blev jag. Han var en sån fin, snäll och go hund. Fast jag hade ju dig älskling."
"Ja fast du var ju ensam vuxen"
"Jo det stämmer gubben"
" Sån himla tur att vi skaffade Mikael sen då. Var hittade du honom?"

Så mycket vi har att lära av våra kloka, underbara barn. :-)

Inga kommentarer: