måndag 8 oktober 2012

Min lilla rosa bubbla

Tydligen har 30 människor besökt min blogg idag. Hade varit roligt med lite fler kommentarer då också :-).

Idag tänkte jag bara uppdatera alla nyfikna (för visst är mitt liv bara SÅÅÅÅ spännande) vad som händer just nu. Jag var ironisk. Mitt liv är allt annat än spännande och dramatiskt men väldigt skönt och lugnt. Eller ja lugnt för att vara mig då.

Noll stress här inte. Sover till 08 varje dag, äter frukost, matar Hannes, cyklar med Aron till dagis, surfar lite, jobbar lite med marknadsföring med min nystartade firma, planerar in spelningar (ja för i december är sötebrödsdagarna hemma med kidsen slut), övar, fikar med mammagruppen, hämtar Aron, går hem till nån annan mammaledig själ och har det mysigt med alla barnen, handlar, fixar mat, går till gymmet (Hej och Hå nu jäklar har jag kört igång igen på allvar), gnäller över degen på magen, slutar gnälla när min sambo ljuger och säger "Du är såååååå fin" (fan är han blind eller :-) ), käkar förhoppningsvis med alla sittande vid matbordet, övar lite mer, läser för Aron, ser på teve, nattar om Aron (om han inte redan somnat), myser med pyjamasklädd nybadad Hannes och en (oftast) trött sambo.
Däremellan matas bebisen många gånger med den nya ersättningen som får honom att spy lite mindre.
Sen ska det tvättas kläder, strykas, manglas, städas och såklart prata i telefon och facebooka.
Runt 23.00 är det sovdax o.ch sen får jag oftast sova 7-8 timmar i ett sträck eftersom jag har (citat från en vän till oss "You´ve done a great job with Mika") en supersnäll sambo som tar Hannes på nätterna TROTS att han ska jobba kl 07.
Lägg till fredagsmys, X-factor (har ju en kompis som är med som är GRYM), nån kväll på Glasklart, långa promenader, besök av busiga morfar och mormor, lite shopping i stan, cocktail med nån tjejkompis och såklart massor av FIKA så har ni mitt liv just nu.

Jaha liksom. Låter det skittrist? Ja man är ju subjektiv och just nu så är detta mitt liv och jag tycker det är asgött i kontrast till hur det var för inte alltför längesen.

Nej men jag får sluta vara så helylle. Alla mina statusuppdateringar på facebook är också lite sliskiga. Jag vet. Hoppas ni förlåter mig det är bara det att det var så längesen jag hade det så bra. Tids nog händer det säkert nåt skit ändå för så är det ju i livet.
Var rädda om er!