fredag 30 augusti 2013

Nya skor och flygtur

Nån som varit nära döden? Eller trott att de var nära döden?
Oj vad hjärnan jobbar på i de lägena. Man hinner summera sitt liv, ångra en massa saker man inte gjort, chanser man inte tog...
Det var precis som jag läste en gång att man ångrar inte det man gjort utan det man inte gjorde.

I förrgår tappade jag känseln i benen och i delar av magen, underliv och skinkor. Tänkte först atlet nog va en nerv som kommit kläm då jag kört på ganska hårt med min träning. Efter ett jobbmöte när jag skulle gå till bussen så krampade benen och jag tänkte att fan så här ska det inte vara.

Hypokondrisk som jag är tänkte jag att de kommer väl bara säga att jag är stressad eller att det inte är nåt alls. När man får gå förbi 30 patienter rakt in i triage på akuten då vet man..det här är inte bra.
EKG, prover och sen kom en ung läkare som såg mycket allvarlig ut.
"Det här är inte bra Anna. Du har något i ryggmärgen som trycker"
Jag blev totalt iskall i kroppen och hjärtat slog som en stånghammare i bröstet.
"Kommer jag dö?"

Nä jag skulle inte dö visade det sig utan det var ett elakt virus som spridit sig i hela ryggmärgen. Idag väntar jag på MR av hjärnan och det FÖRFÄRLIGA ryggmärgsprovet. HATAR när de ska in i ryggen och pilla.

Nåväl. Jag kommer överleva och jag lovade mig själv att om det inte var tumör eller MS elle stroke så ska jag sätta mig i ett flygplan igen( min flygrädsla har tyvärr stoppat mig från mycket) och så ska jag köpa de där skorna som jag velat ha så länge. Jag ska kontakta byggföretag och bygga den där flygeln som jag så länge drömt om. Javisst det kostar pengar men man får väl leva lite medans man lever.

Och självklart ska jag fortsätta i samma anda som jag haft nu många år-fokusera på kärleken och mina underbara barn.


Tack alla kära fina vänner som skickat hälsningar på Facebook och som ringt och messat. Det krävs tydligen en del för att fälla den här gamla kossan nu för tiden.  Och mycket tack vare Er!

Nu ska jag vila lite här i min svit på neurologen innan det åter ska sprutas in stesolid och smärtstillande.


Inga kommentarer: