torsdag 4 februari 2010

Anna och Arons må bra tips




Anna här!!!! Och Arrooooooon tjoho!!!!




bi jang, chi naj, brzzz, sta.....ok ni fattar inget va? Jag får väl prata svenska nu då.


Aron tycker att bästa må bra tipsen är att gulla, pussa och prata med Arons gosedjur.


Och så är det mysigt att pilla mamma i håret och så är det vansinnigt roligt när morfar leker.


Morfar är bäst på att leka och han är väldigt bra på att trösta också.


Att vara nära är lika med feelgood. Och så är det kul när barnflickan Paulina läser högt ur klappa djuren boken.


Bästa lekplatsen inomhus är mormors tvättstuga för det är så varmt och mysiga lampor där.




Annas tips:




Förutom det ni ser på bilden (min nya stajlingtång, fuktspray från Body Shop, scrubcrème från Decleor, choklad, ägg och broccoli) så finns det ju en massa annat man kan göra för att må bra. Men ibland krävs det tid (som man inte har när man är ensam mamma), ibland pengar , men har man inte tiden så kan man ju ändå inte planera nåt som semester osv. Framförallt när man inte vet om barnflickan eller mina föräldrar kan då eller ej.


Nå så slut med det negativa. Mina feelgood tips är:




närhet (jag gullar snart sönder Aron och han luktar så gott)


umgänge med folk som älskar en för den man är


roliga fester (och man kan faktiskt låta bli att dricka alkohol upptäckte jag i fredags :-) )


sällskapsspel


plugga, lära sig nåt nytt


och såklart......sjunga, spela, dansa tillsammans eller ensam eller med Aron


sist men inte minst TRÄNING!!!!!




Var rädd om er och njut av den kärleken ni får och den kärleken ni ger så blir det en god spiral och det är det allt handlar om.




Anna




Inga kommentarer: