lördag 17 oktober 2009

Morgonstund har guld i mun


Jag har aldrig fattat det där med att stiga upp tidigt på morgonen. Varför liksom? Det är mörkt så här års. Man är stel i alla leder. Slår man på teven så är det bara skitkassa barnprogram eller nyhetsmorgon där man i princip bara får höra elände. Alla andra går tydligen upp tidigt så det är ju grymt mycket folk på bussar och gator. Till och med min hund är trött och bara tittar på mig och suckar när jag rullar ur bingen.

En som gillar att stiga upp i ottan är lille Aron. och det märkligaste är att det är hans bästa stund på dagen. Han kan ligga i sin säng i tjugo minuter och snacka med gosedjuren och han somnar inte om!!! Om jag ligger kvar i sängen så somnar man ju om. Det där med att ligga och dra sig har jag aldrig fattat och än värre är det med de tokstollar som MOTIONERAR på morgonen.

Tur att det finns nån i vår familj som gillar mornar i alla fall. :-)

Inga kommentarer: