lördag 31 oktober 2009

Rapport från Aronplaneten




Hej hej hej hej hej!


Som vanligt har jag mycket att stå i. Till exempel så envisas mormor med att dra med mig i en massa klädaffärer och så får jag prova mössa efter mössa bara för att jag är söt i alla mössor. Jag låter henne hållas såklart. Det är bara att koppla på min charm.


Ja jag vet att jag är söt. Inte för att jag behöver göra mig sötare men att leka med mammas och mormors smink är ju en hit. Det finns bland annat en stor borste som kittlas så himla skönt i ansiktet. Den kan man även måla väggar med och städa speglar med.


Städning är ett av mina stora intressen och språk såklart. Pratar nu obehindrat och har ett stort ordförråd på språket Aronesiska. Ja alltså i vanlig ordning så fattar ju Diesel allra bästa vad jag menar. Han är helt klart den smartaste vännen jag har. Vi delar fortfarande all mat i princip och jag inte alls fatta varför vissa vuxna inte gillar detta.


Ett annat intresse är musik. Mamma har gett mig en trumma som jag gärna spelar på och så har jag en liten flöjt. När jag väl kom på att man skulle blåsa i den för att få ljud så kom jag på att man kan ju blåsa i allt som är ihåligt så kommer det ljud.


Och så kan jag pussas nu. Slängpussas till och med. Och det gör jag ofta och mycket. Det är så himla mysigt att pussas och kramas med de man tycker om och så kan man ta sina små händer och lägga dem på kinderna på till exempel morfar och då blir han så himla glad och säger "Åh lille Aron!" Ja det är kul att göra folk glad tycker jag för det finns så många som är så sura. Man fattar liksom inte varför. Livet är ju så himla gött! Nu kan jag ju i princip allt och äger världen så varför känner inte alla så?


Klart jag blir arg ibland också men det går oftast över på 20 sekunder när jag förstår att det är så mycket roligare att fortsätta leka än att skrika och gråta.




So long! Var rädda om varandra!


Kram Aron

Inga kommentarer: