tisdag 9 november 2010

Kortison, kyla och mat


Ja det märks att man inte är tjugo längre. Efter en segdragen benhinneflammation slutade det hela med att skiten spred sig upp i knät. Så nu haltar man omkring och känner sig som typ 90 :-). Fått två kortisoninjektioner (sådär skönt kan jag meddela) men det ska tydligen ge effekt. Frågan är bara NÄR!!!! Jag är ju den typen som går NER i vikt när jag inte kan träna som normalt. Ja jag vet många säger att jag ska vara glad för det, men jag VILL faktiskt inte vara så här smal. (Ja jag vet....I-landsproblem).
Provat alla möjliga dieter. Dessertostdieten var helt klart godast i alla fall :-).
Nu börjar det dessutom bli ordentligt kallt ute och jag skulle gärna ha ett extra späcklager. Tur att man har en vandrande liten kamin med sig i alla fall. Ja jag menar såklart älsklingsaron. Han har varit varm sen han föddes och sover fortfarande helst utan täcke medans mamma har flanellpyjamas, duntäcke och gärna en extrafilt.
Nä nu är det dax att ösa på elementen här hemma innan det är dax för lunch och sen halta bort till dagis och hämta lillkillen.
Gå-upp-i-vikt-tips mottages tacksamt! :-)

Inga kommentarer: