torsdag 18 november 2010

Ny upplevelse på ICA Maxi



Alltså jag är social. Punkt. Älskar människor och tycker det är så sjukt intressant att studera folks olikheter, beteende etc. En av mina senaste iakttagelser är gjorda på ICA Maxi i västra hamnen. Av någon anledning så har jag börjat handla där ibland. Shit man kan tro att man är på catwalken i Paris. Jag är van vid mitt gamla coop på värnhem men ICA Maxi...Ja man får till och med inspiration när man handlar där. Det regnade som fasen sist jag var där och då upptäckte jag för första gången i mitt liv att det finns SNYGGA gummistövlar. Läckra, pigga, fräscha småbarnsmammor trippade omkring och handlade i just SNYGGA gummistövlar. Vet inte var det har köpt dem, men det tänker jag ta reda på.

Som sagt, människor är otroligt intressanta varelser. Jag har på senare tid också tyvärr haft några dåliga erfarenheter av hur det kan gå när det totalt brister i kommunikation mellan vuxna individer. När två vuxna på förhand har bestämt sig för vad de ska tycka och tänka så intar de en position och så ligger de där i varsin skyttegrav och skjuter. Ibland vinner den ena en bit mark, ibland den andra. Hemskt. Och ändå så är det så lätt att man själv hamnar där i skyttegraven. Jag tycker själv att jag i grund och botten är ganska så snäll. Jag vet ju hur jag själv är. Eller vet man det? Är det kanske så att "sanningen" om ens jag ligger nånstans mellan hur omvärlden uppfattar en och hur man själv uppfattar sig.

Självrannsakan is the shit. Det är spännande och intressant att öppna ögonen och huvudet och börja fundera på vad det är som gör att till exempel just jag valde att analysera och reflektera över skillanden mellan ICA Maxi och Coop.

Detta var typ vad som rörde sig i min skalle en gråmulen torsdagsförmiddag. Resten av dagen ska ägnas åt en liten klok, fundersam, lekfull, livlig och supergosig Aron.

1 kommentar:

Caroline sa...

Ha ha ha vad kul! Hur kommer det sig att du börjat handla på vår Maxi? Ja, nu förstår du varför jag har +10 kg.... Anyway...är man en mamma i Västra Hamen mååååååste man ha sådana gummistövlar - av märket Hunter.