torsdag 2 december 2010

Mysdag-and I´m worth it


Efter att ha sovit som en björn i nio timmar, pulsat i snön efter att ha lämnat lillprinsen på dagis, städat lite, kollat mail, klämt i mig tre mackor, en smoothie, två ägg och två koppar kaffe, glott ut genom fönstret på ett ymnigt snöfall så insåg jag att jag inte MÅSTE nånting just nu.
Tänkte helt sonika bara mysa i soffan med en god bok under en filt ett par timmar innan plikten kallar. Det mest galna är väl egentligen att jag just nu är sjukskriven och då borde jag ha haft massor av tid att vila. Men att vara sjukskriven är ett heltidsprojekt. Sitta i telefonkö, gå på möten med försäkringskassa och arbetsgivare, träffa läkare osv. Men IDAG tänkte jag bara vila. Och inte finns det väl nån bättre dag att göra det på när man kanske inte är så sugen på att halka omkring i kylan utomhus.
Ska bli underbart att börja jobba igen snart så att man kan få vila upp sig! :-)

1 kommentar:

Caroline sa...

Ja, tänk att det ska vara så svårt att bara vila...Må bättre nu! Kram