söndag 27 januari 2013

Januari=transportsträcka

Har ju då börjat jobba efter föräldraledighet. Amen. Ja det är liksom ett måste i mitt liv. Jag AVGUDAR mina barn men jag dör själsligen om jag inte får vara kreativ också och det får jag verkligen på mitt jobb :-). (men det är slut med mysbyxor..NU måste man helt plötsligt försöka se snygg ut igen)
Apropå kreativ så har sambon fullkomligt snöat in på eget surdegs bak (alltså har ni luktat på den där surdegssmeten???? Fy.) och prins Aron har byggt ett helt landskap inne på sitt rum där varje djurart har sin plats, ö. borg, säng....
Hannes är nu drygt fem månader och kräver ganska mycket så nu måste mamma och pappa var kreativa och utsövda för att hitta sätt att underhålla bebisen :-). Så olika bebisar kan vara. Eller så får man vad man klarar av och förtjänar ha ha. Jag var ju helt ensam med Aron och var såklart glad att jag fick en frisk och nöjd bebis. Hannes är också frisk och nöjd men så galet nyfiken så han ska helst STÅ hela hela tiden i mammas eller pappas knä. och så tycker han om att träna krypning/ålning påhejad av Aron.

Mr Know it All är lugn för tillfället och jag får vila mina öron från alla dumheter som nu människor kan vräka ur sig. I ett annat liv kan jag skriva en bok om "Så sänker du dina medmänniskor på bästa sätt".

Ja kort sagt..Livet rullar på som det ska så här i januari (som inte direkt tillhör favismånaden). Så där lagom av allt. Somnar dödstrött klockan 21.30 varje dag. Jobbar, lagar mat, tränar, leker med barnen, städar...Ja ni vet. :-)

Sätter lite guldkant på grådasket och kylan genom att träffa mina vänner, äta (är inne i en period när jag bara måste ha nötter , hembakade kakor, och varm choklad med vispgrädde) och träna crossfit (jäklar vad STARK man blir).

Och nu är det snart dax att börja blogga om mitt stora projekt under våren och vad det kommer utmynna i den 2e juni. Avslöjar en del nästa gång.


Simma lugnt!

Inga kommentarer: