onsdag 9 januari 2013

You don´t know a thing about me Mr Wannabeöverförmyndare




Känsliga läsare varnas för idag blir det inte alls gulligt, PK, fint och vad vissa av er skulle kalla normalt.
Fast å andra sidan folk bloggar ju om sina diagnoser fysiska och psykiska,. lägger ut bilder på sig själv i inga kläder alls. skriver hatbloggar mot poliser, SD, skolan, enskilda tjänstemän osv...
Och DET tänker jag inte göra!
MEN när personer som ska skydda mitt, ditt och andras barn säger " Vissa personer har faktiskt split vision och det har säkert den här personen. Därför behöver du inte alls oroa dig för att barnet skulle fara illa ensam där i parken X"
Jaha ok. Mr Know it all kan ju knappast kollat upp säkerheten i just den här parken där knarkdealer förekommer, hundar går lösa med ägare som har tatueringar av ett särskilt slag om jag säger så. Att parken ligger ett stenkast från en mycket trafikerad väg och att parken befinner sig en stor stad.
Det hade han inte heller.
"Ok så då har ju du ansvar om det händer något?" säger jag skarpt.
"Nej det vill jag inte påstå men det händer ju inget när barnet är där vid parken eller nån annanstans. Men det ligger dig i fatet när du oroar dig för ditt barn."

Jag blev stum.

"Ok jaha är inte det bra att man ibland oroar sig över sitt barn?"
"Jo fast VI oroar oss inte alls."
"Ok men då tror jag att jag förstår jag ska inte berätta för nån när jag är orolig för mina barn."
"Jo men det ligger dig i fatet som sagt eftersom VI vet ju när man ska oroa sig eller inte."

Vet NI det alla mammor och pappor där ute som har separerat och inte har hundra koll på barnet hos den andre hela tiden? Vet ni när det är OK att oroa sig eller inte. Alltså ok för Mr Know it All. Jag vet inte vilken mall jag ska gå efter. Kanske bara böja på huvudet och säga tack för jag fattar vad det rör sig om. Har du EN gång gjort ett misstag gentemot en tjänsteman i nån myndighet då är du dömd för all framtid. Och misstaget kan vara själv svara på alla deras frågor och berätta sanningen. ja för då är det inte DEN sanningen de vill ha. För de stackarna arbetar utifrån en arbetshypotes och de måste ju stämma annars blir chefen inte glad. För det kostar pengar. Massor.
Misstaget kan också vara att du inte vill "leka arga leken" med en tjänsteman på ett seriöst möte och hur hon då slänger med håret och föraktfullt fnyser "Du är fan inte sann."
Du kanske inte har lust att göra dig skyldig till försäkringsbedrägeri och skaffa falska läkarintyg. Och när du handläggaren UPPMANAR dig att göra detta inför x antal vittnen......Ja då får du nog och vräker ur dig nåt otrevligt. Sen är du körd.
Men hur var det där med diskrimineringsgrunder gentemot klienter. De missade nog den kursen och även Bo Edvardssons litteratur.

Ibland sviker samhället som ska skydda mitt barn och våra barn och allas barn men lär er då detta-IFRÅGASÄTT ALDRIG!!! För då gör det ont sen bara. Riktigt ont och de små barnahänderna som glatt klappar gosedjuren, som glatt kramar...Som nån vill göra hårda och tuffa.

"Ja för lite milt våld skadar inte barnen. Inte ens när man med våld måste tvinga dem från mamma och pappa vid de LVU jag varit med om i alla fall." (sagt av en Mr Know it All)

Tack! Jag ska böja mig! Hallelujah!!!

Inga kommentarer: