söndag 6 januari 2013

Slut på sötebrödsdagar???

Vilket ord liksom. Sötebrödsdagar. Måste härstamma från 1800-talet när Jante var som störst och Luther satt på axeln.
I mitt liv är det sötebrödsdagar så ofta det går. För jag unnar mig. Är allergisk mot fredagsmys (fick igår höra om en barnkör som till och med på sin julavslutning sjöng OLW:s jingel "Nu är det fredagsmys..."). Jag vill ha måndags. tisdags, onsdags, torsdags, fredags, lördags och söndagsmys! Because I´m worth it.
Hur som helst så är det dax för mig att kliva ur pyjamasen och gå till jobbet efter en skön föräldraledighet. Mika ska vara hemma till juni och bara det sticker ju vissa i ögonen. "Huuuuuuur ska du klara dig utan din bebis?" Ja alltså det är ju inte så att min bebis försvinner. Han är ju med sin pappa och har det hur gött som helst och jag kommer ju hem på eftermiddagarna.
Vågar knappt inte säga att jag tycker det ska bli asgött att få börja jobba. Få vara Anna och inte bara mamma. och nu när den där gräsliga förkylningen börjat försvinna ur kroppen så kan jag också gå tillbaka till mina träningsrutiner som jag så stolt fick in under hösten.
Styrkan är det vä inget större fel på men har inte riktigt vågat springa. och när jag väl kände att "allt satt på plats" efter förlossningen så kom ju den där gräsliga hostan och det värkte i lungorna vid kraftig ansträngning.
Tänker börja lugnt nu med jogging ett par kilometer och målet är att komma tillbaka till den löpform jag var i 2009. Har ju aldrig varit en långdistansare (jag blir så uttråkad) men snabb på 800 m, 1500 m och 2000 m vill jag bli igen.
Så sötebrödsdagarna är över sa nån till mig.....Oh no! Bara en annan typ av dagar. Fast lika bra dagar.
God fortsättning 2013 alla!!

Inga kommentarer: