lördag 20 juli 2013

Sverigedemokrater i Vellinge??? Nej tack!

Kära SD-Vellinge! 

Tack för ert brev. Kul att ni är ett "glatt gäng sverigedemokrater". Känns superseriöst att ett parti skriver så. Vet inte om ni menar att ni är så glada för att ni lever i en annan verklighet. Ty hur kan man tro något annat då ni menar på att Vellinge kommun har en hög brottslighet...Ni vill heller inte att ensamkommande flyktingbarn ska komma till Vellinge då det inte bidrar till svenskheten. 
Tack för att just JAG som har två barn varav den ena är halvfinsk och den andre fjärdedels arab fick ert trevliga lilla brev. Vet inte om ni menar att jag då skulle byta ut mina barn på nåt sätt eller att de inte hör hemma i Vellinge kommun. Eller vänta nu...finsk får man tydligen vara (nu för tiden...på 60-talet var det annat) men de där araberna?? Nä usch och fy. Det ligger tydligen nåt i blodet om man får tro er. Ska dock upplysa er om att min icke helsvenska 5-åring är den minst fördomsfulla, våldsbenägna barn en mamma skådat. Kanske beror det på min svenskhet?? Eller vänta lite nu...Min farfars farfar var från Finland och mormors släkt likså...och så har vi ju vallonerna..Nä det går inte ihop. Kan det vara så att man är MÄNNISKA och olika människor är olika god/onda/glada/ledsna/vackra/fula/smala/tjocka/inskränkta/öppna/kloka/galna??? Och kanske kan man vara lite av varje? 
Nåväl. Tack kära ni för att ni återigen påminde mig om varför jag INTE ska rösta på er. PS PÅ bilden ser ni mina "orena" barn som enligt er bidrar till att svenska kulturen och seder (vad nu det är...) urholkas. Enligt mig så kommer de sannolikt bidra till ett öppnare och vänligare samhälle. DS





Inga kommentarer: