tisdag 16 juli 2013

Till Mr and Mrs Know it all

Alla som sagt till mig att jag inte kan, att jag är oförmögen, att jag borde hålla min käft, att jag är sjuk i huvet..... Jag är rik! Rik för att jag känner, rik för att jag älskar, rik för att jag kan förlåta och gå vidare, rik för att jag kan massor av saker, rik för att jag har underbara lojala vänner som är på riktigt (dvs inte bara på fejan), rik för att jag lever fullt ut. Nån tog nåt från mig för ca 3 år sen. Dödade en del av mig som jag sörjer fortfarande men något annat föddes. Lusten och viljan.

I århundranden har de som bestämmer missbrukat sin makt centralt och på individnivå runt om i världen men många har sagt det före mig....Ni kan ta allt ifrån mig men friheten i mitt sinne och min tunga kan ni inte dräpa.

Det är sånt där  man känner och tänker på när man rider på underbara Fiddlar tillsammans med sonen (som själv fick rida sen en tur).

Inga kommentarer: