söndag 14 juli 2013

Vagabond

Senaste veckan har varit crazy. Eller senaste tiden kanske. Vet inte riktigt vad som hände med den där efterlängtade ledigheten och semesterkänslan. Alltså jag har det gött men sjukt mycket att göra.

Senaste veckan har vi mer eller mindre trängt oss in på olika ställen då vi i ett svagt ögonblick fick för oss att vi skulle låna ut huset.. Hannes är en riktig vagabond och tar allt med ro som tur är:-)

Vi har nu fått se allt från white trash läger på Ullared (ja alla mina fördomar besannades men jäklar vad man kunde fynda ridkläder), förfärliga föräldrar som envisas med att skrika och skrika på sina barn som då skriker ännu mer (alltså den där funkar inte. Så är det bara.), Västra hamnen by night och såklart en massa fartdårar och även Malmö från sin absolut bästa sida. Höjdpunkten var dock att sitta i tre dagar i en stuga vid Ätran och bara göra absolut inget och när man blev trött på att göra inget så gick vi och sov sked i några timmar för att sen bli servade med god mat och sova lite till.

Nä den här sommaren verkar inte bli nån slö sommar alls. Höjdpunkterna är dock att två av mina absolut bästa vänner har tagit flyttat ner till näset. Så jäkla gött att kunna hänga med barnen, spela lite och fika i timmar himmavid.

Annars är rollerna ganska solklara här i Residens Saarela Rubarth. Mamman tvättar och packar upp, maken ritar på nåt nytt bygge tillsammans med svärfar och Hannes sjunger med till "How am I supposed to live without you". Av nån anledning så älskar han Michael Bolton, Whitney och Aguilera och han SJUNGER verkligen. Och i morgon kommer Aron och  hela jag blir komplett igen :-).
Det är egentligen bara en sak som fattas nu och det är lite mer karaktär från min sida. Jag BORDE, MÅSTE, SKA öva då jag faktiskt fått nytt jobb till hösten men just nu så tänker jag bara hela tiden att jag SNART ska sätta mig vid pianot....Ska "bara" först. Typ tusen gånger.
Men va fan det är ju faktiskt juli-bästa sommarmånaden!


Inga kommentarer: