onsdag 25 maj 2011

Diagnos okänd

Jaha. Så hände till slut det som INTE fick hända just nu när det är som mest hektiskt på jobbet. Jag blev ordentligt sjuk och det tråkiga är att farbror och tant doktorer inte vet vad det är.
De har dock kunnat utesluta stroke, vissa cancerformer och migrän. Så just nu är mitt blod på ett tropiklabb och så får vi se vad som händer och låt det hända något fort. För efter tio veckors feber så är man liksom inte på topp. Hade jag INTE haft febern så hade det varit ganska lätt att ställa diagnos-hypokondrisk kärring. Men det där med feber kommer liksom inte bara av ingen anledning alls.
Det är ju inte så att jag är dödssjuk. Jag jobbar, tar hand om Aron, träffar vänner, utför lättare hushållsarbete :-)...men det som suger mest är att jag inte kan träna och ju mindre jag tränar desto mer värk får jag. Och så sover jag lika mycket som Aron så jag är inte social på kvällarna precis (vilket min pojkvän kanske lider av....).
Nåväl. Tur att man bor i Sverige i alla fall där sjukvärden är gratis och när man väl kommer till så är de faktiskt otroligt duktiga och effektiva.

Inga kommentarer: