lördag 21 maj 2011

Ljuset


Just nu är det många årsdagar. Jobbiga sådana. Typ jag önskar att jag hade en plats att gå till och lägga blommor på och tända ljus. Det har slumpat sig så att det har hänt alldeles för många tråkiga saker mellan 20maj och 1e juni. Allt från dödsfall till separationer.
Jag har kommit över det mesta på så sätt att jag inte är i känslan och kan till och med känna tacksamhet över att mitt liv är just som det är och det som har hänt-både roliga, sorgliga, fantastiska, uppretande och galna saker-gjort mig till den jag är och fått mig dit jag just nu står.
Och vad kan vara bättre just nu än att bara gå ut och njuta av det speciella ljuset som nästan bara finns i norden just vid den här tidpunkten på året. Aron uppskattar det också väldigt mycket och vill helst hänga vid stranden, på ängen, i skogen, i parken och i trädgården.
Idag ska jag iallafall få en ordentlig vår och kärleksboost genom att gigga på ett bröllop på ett riktigt slott. Det är mycket speciellt att spela på bröllop och få vara delaktig och förhoppningsvis ge brudparet ett litet minne.
Ja man har mycket att vara tacksam över om man tänker efter.

Inga kommentarer: