lördag 28 maj 2011

Gräsänka


Jaha. Då var det läskigt tyst i huset. Käre pojkvännen är på tjänsteresa utomlands och älskade sonen är med sin far. Märkligt hur snabbt man vänjer sig och anpassar sig till olika situationer. För fyra år sen så var detta min vardag. Lediga helger som spenderades med polare, shopping, spelande, övande och ibland krogen. Sen följde en lång period när jag levde ensam med min son och det funkade det också även om det krävdes enorm planering och struktur för att få saker att gå ihop.
Nu har jag vant mig vid att ha minst två personer hemma hela tiden. Så vad gör man nu då? Antingen utnyttjar jag tiden till att vila och sova. (har fortfarande inte fått alla provsvar men de har i alla fall kunnat utesluta väldigt mycket av det som är farligt...). Eller så kanske man skulle ta och göra som förr....sminka sig, ta på sig lite snygga kläder eftersom man inte behöver crawla i en sandlåda, sätta Ipoden i öronen och gå ut på stan och shoppa. Eller ska man passa på att få ett par timmars OSTÖRT övande. Eller ska jag se om det finns någon ledig islandshäst som vill ta sig en tur med mig?
Mitt mål med gräsänkehelgen är i alla fall att INTE falla i projektledar/städerska/ekonomiansvarig/tvätterska/upplocknings-rollen. Det som inte är städat, tvättat, fixat, planerat, betalt får minsann vänta till måndag.
Eller ska jag se om det finns någon ledig islandshäst som vill ta sig en tur med mig?
Ikväll ska jag i alla fall äta middag hemma hos en god vän och hans barn så matlagning slipper jag tänka på :-).

Inga kommentarer: