söndag 8 maj 2011

Fåniga listor

I brist på annat så tänker jag publicera en sån där lista som man typ gjorde mängder av när man var 11. Ni vet en sån där "snyggaste killen på skolan", "tråkigaste läraren", "bästa artisten".

Annas gladlista

1. Aron
2. Gig!!!
3. Vardagshjältars villkorslösa engagemang och omsorg (ja det finns många såna och i mitt nästa liv ska jag bli en sån där också hade jag tänkt)
4. Vår och sol
5. Mina kollegor, elever och vänner
6. Börsen

Annas sur och ledsenlista

1. Alla dessa virusinfektioner som ALDRIG verkar lämna Rubarths residens
2. Feber (lite trött på febertoppar efter 4 månader typ....)
3. Förståsigpåare som tvunget ska lägga sig i sånt som de vare sig vet eller kan något om
4. Brist på självinsikt
5. Telefonköer till alla dessa myndigheter och när man väl kommer fram så får man inget vettigt svar ändå.
6. Alla dessa överfulla möbel och heminredningsbutiker som bara gör mig ännu mer villrådig (fast detta borde egentligen vara ett kärt problem)

Annas önskelista

1. Lång och varm sommar
2. Att få vara FRISK
3. Hantverkare som kommer när de ska och helst inte tar något betalt :-)
4. Att ingen ska bli utsatt för våld
5. Att mina nära och kära ska få uppleva det liv de vill
6. En hundvalp

Inga kommentarer: