torsdag 12 maj 2011

Mer smörsång åt folket!


Det pratas mycket om förebilder i min värld. Ja som bekant så stöter jag på en hel del människor i mitt jobb och de flesta av dem är mycket unga. Det pratas mycket om att killar skulle ha ett större behov av manliga förebilder än tjejer. Jag vet inte om det stämmer men min son har i alla fall redan några förebilder. Eller såna som han gillar och blir impad av. Manliga musiker till exempel.
Vissa tycker det är töntigt med pojkband. Jag vet inte vad som skulle vara så töntigt med det. Jovisst de gör lite fåniga rörelser emellanåt och är så där "pretty boy" snygga. men texterna är ju jättegulliga om man tänker efter och det är väl gött med killar som är lite smöriga och står påklädda och sjunger istället för att rappa om nån gangsta bitch. Och glöm inte deras avklippta t-shirts och svällande muskler.
Kan det ibland inte bara få vara så där smörigt och underbart tårdrypande?
Fler kärlekssånger åt folket!