lördag 28 maj 2011

Unikt plagiat






Tänkte köra lite tema här på min blogg. När man jobbat som lärare så har man fått lära sig att tematiskt arbete är A och O. Inte vet jag men från och med nu så kommer jag köra tio olika teman som ni kära läsare får ta del av.
Dagens tema är åldrande.

När jag fyllde 28 så blev jag vuxen. Jag blev verkligen varse detta och tänkte att nu jävlar måste man bete sig som alla andra vuxna. Ja ni vet. Säga rätt saker vid rätt tillfälle, helst gifta sig och skaffa barn, ha fast jobb och inte köpa saker på avbetalning, inte ragga på fyllan på krogen, använda kondom, inte bli oplanerat gravid och helst kunna prata om absolut ingeting och ändå verka intressant, intelligent och snygg.
Ja det gick ganska bra faktiskt.:-) Men helt vuxen blev jag nog inte förrän jag blev mamma. Då kom det andra. Snacket om slapp mage, graviditetskilon som borde rasa, rynkor, för stora porer, silikoninlägg och hairextensions.
Jag har inte ägnat så mycket energi på det där, men häromdagen fick jag höra att jag snart skulle uppnå en reespektabel ålder (36 år) och fick frågan "hur känns det?". Ja vad skulle man svara.
"Jotack jag känner mig fortfarande som 27 men jag ser inte ut som 27. By the way , vill du kolla in mina bristningar?"
Är det inte bara löjligt? Alltså att man blir äldre. Så är det bara men ska man verkligen oroa sig för nåt så är det väl hälsan och inte HUR MAN SER UT!!!!
Min farmor är 96 år och fortfarande kär. Mina föräldrar är 60 plus och älskar livet och lever det fullt ut. Man kan liksom inte bara doppa i tån man måste hoppa i.
Och visst det är inte kul att möta ett ansikte som visar att du är 50 plus när du känner dig som 25 men vem bryr sig? Så länge inte jag blir ratad när jag är 40 för en 19 åring så kommer jag inte att klaga. Då kanske jag gör en kirurgisk helrenovering av kroppen (och det är verkligen upp till var och en när och om man vill göra det). Skönheten kommer inifrån. Det är en klyscha men så är det.

(Bilderna är tagna från olika årtal från 1997-2011)

Inga kommentarer: