fredag 30 december 2011

Så har ännu ett år passerat












Kära 2011! Du var året som gav mig alla virus (adeno, mykoplasma, lunginflammation, vino etc etc) som finns i hela världen typ, men det gör inte så mycket för du gav mig också frihet, massor av kärlek, ett underbart hus, massor av roliga fester med mina goa vänner, mysiga stunder på fik och restauranger i gott sällskap, upprättelse, bästa semesterresorna ever, underbara stunder med min välmående goa glada finaste pojke Aron, en händig karl som har byggt en bastu till mig, lite klirr i kassan, ett nytt jobb, roliga spelningar...

Det jag saknat mest under 2011 är kontinuerlig träning (funkar ju inte rikigt när man är sjuk hela tiden) och det som gjort mig jävligt arg emellanåt under 2011 är Breivik,diktatorer runt om i världen som plågar svälter och dödar sitt folk, våldshandlingar, när mammor får cancer och dör alldeles för tidigt från sina barn, myndigheters mjäkande och tystnad (ja kolla Sandvikenfallet tex...helt sjukt), lärarlönerna, ickekonstruktiv kritik, järnekar som vägrar flytta på sig, husspindlar som envisas med att vara i just MITT sovrum.....

Man kan ändå konstatera att 2011 har varit ett jäkligt bra år om man jämför med 2010 då galenskapen regerade.

Jag har inga nyårslöften alls även om jag kanske borde ha det. Typ springa en mil om dan, göra 100 chins i veckan, äta stenålderskost, inte säga emot, inte ifrågasätta så mycket och ofta, börja använda sköljmedel (min sambo klagar alltid på det...), sluta tugga niktotintuggummi.....

Men nej jag ska bara rida på vågen rätt in i 2012. Gott Nytt År kära vänner!
Tack alla som förgyllt detta år och speciellt till dig älskade älskade Aron!

Inga kommentarer: