fredag 1 april 2011

En dag full av skämt


...eller det var bara det att allt var inte skämt. Vissa var tyvärr en trist sanning.
Såsom att en flicka blev våldtagen på VÄG FRÅN SKOLAN!!!!!!!! Eeeeh hallå. Dax att frlytta från Malmö eller?
Såsom att min älskade pappa-som ALLTID är den som står ut, orkar, är glad och positiv, är mycket fysiskt aktiv, är väldigt frisk och stark för sin ålder och som ALDRIG någonsin klagar eller gnäller-har fått stafylokocker inne i en led efter en egentligen ganska enkel operation. Min lilla gulliga pappa lät ynklig till och med och då blev döttrarna oroliga. Så nu ligger han inne stackarn och vi håller tummarna för att allt gått bra efter den andra operationen och att det intravenösa pencillinet ska hjälpa fort fort. Jag behöver pappa och Aron behöver sin morfar.
Såsom att mitt schema strular IGEN (vi har nåt digitalt nytt system på jobbet som "plockar bort" folk lite när som) och jag riskerade att lönen blir försenad-IGEN! Detta åtgärdade som tur var min underbara skolsekreterare under dagen. Tack Eva!
Såsom att en mycket kär vän till mig återigen stött på mycket, mycket jobbig motgång i livet och det smärtar mig.
Såsom att barnpersepktivet emellanåt verkar försvinna i rullorna och emellanåt är det föräldrahysteri och uppiskad stämning om vem som hämtar senast på dagis och vem som ger barnen godis mitt i veckan osv. Men det RIKTIGA barnperspektivet, då när t ex en minderårig elev berättar om nåt hemskt som hänt honom/henne och INGEN av den sk överheten gör något för att......ja just det. Varför?

Men det har också varit en bra dag på många sätt. Framförallt nu på slutet när jag fått hem Aron från dagis efter en skön löprunda i solen och nu väntar mys i soffan och middag. NU jäklar ska det mysas för man aldrig, aldrig vad som händer i livet.
Ha en skön helg alla bloggläsare!!!

2 kommentarer:

Caroline sa...

Hälsa pappa Manne att han ska krya på sig NU! Kram

Maximus sa...

Tack snälla Carro! Ja det verkar som att det går på rätt håll. Men det var lite läskigt faktiskt. Kram