måndag 18 april 2011

Fucking Perfect



Idag är det musik för hela slanten hemma hos Rubarths. Har en massa jobb som hänger efter så det blev en del övande och plankande och då hittade jag bland annat den här goa låten som har ett bra budskap dessutom.
Hann ju givetvis med och titta lite på bloggar också och läste en av mina kloka vänners inlägg om att om man bloggar så finns man. Började då fundera på det här med att synas/finnas på nätet. Min syrra sa igår att hon tyckte det vara som att titta i ett skyltfönster och att hon minsann ville lägga tid på tvåvägskommunikation (dvs ses IRL eller prata i telefon) istället för att facebooka. Hon är en av få som jag känner som INTE har facebook. Hur klarar hon sig? :-)
Funderar faktiskt ibland själv på att lägga ner facebook och ägna de där minuterna åt att pussa ÄNNU mer på sonen, prata ÄNNU mer i telefon, messa ÄNNU mer, sjunga ÄNNU mer och kanske till och med hålla fint och snyggt hemma.
Idag är det i alla fall vår och nu blir det intensivt jobb en timme till innan jag och Aron ska ha mys i parken.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej hej, ja det är alltså jag som är syrran utan Facebook. Är stolt över att bli omnämnd i denna eminenta blogg! Jo, det går utmärkt att leva utan Facebook. Jag skulle nog skaffa det om jag bodde på andra sidan jordklotet och saknade alla mina vänner jääättemycket och inte kunde träffa dem IRL. Men nu, jag menar, jag har knappt tid att träffa mina riktiga vänner som bor i samma stad... Kramar!