onsdag 11 februari 2009

Snö ute och inne


Så var det dags för årets snökaos. Det är ju inte det att snön lägger sig i fina drivor heller utan det är blött, blött, blött, blött! Har man då som jag inga vinterskor så blir det riktigt kul att slira omkring med vagn och vovve. Kort sagt så HATAR jag januari, februari och mars. Det är väldigt onödiga månder tycker jag.

Efter den mysiga underbara julen så kan man väl hoppa direkt till april och VÅREN. För att stå ut så ägnar jag mig åt följande:

planerar ridsemester i sommar

lagar en massa god mat

motionerar för att kunna äta all den goda maten

bloggar

läser andras bloggar

leker och gullar extra mycket med prinsen

dansar

försöker le mot människor på bussen

försöker le mot mig själv i spegeln

tittar på gamla 80-tals såpor på dvd ( är t ex på säsong 9 av Dallas)

drömmer om bad, bikini (denna sommar UTAN gigantisk mage), paraplydrinkar och ljumma sommarnätter

Jag vill hoppa ner i en varm pool NU!

3 kommentarer:

BrunettFreddan sa...

Värmer du upp poolen så kommer jag efter dig med drinkar :)

Caroline sa...

Ha ha ha, jag har precis skrivit om hur mycket jag älskar februari! Lustigt...Däremot kan jag gärna hoppa januari och mars precis som du.

Unknown sa...

Här i Luleå är februari BÄST! Vi hade 24 minusgrader i morse, men jag lovar, man fryser inte! Jag cyklade till jobbet och det gick hur bra som helst (nu tror alla malmöbor att jag är knäpp). Och solen som gnistrar i snön och på de frostiga björkarna är fantastisk!
Men lugn bara lugn, vi ska inte bli kvar här för evigt... men i februari 2010 kommer jag nog att vara nostalgisk över Norrbottensvintern...