torsdag 12 februari 2009

Varför har jag inte tänkt på det förr?




Varför har jag inte tänkt på hur välgörande och skönt det är att få ansiktsbehandling? Och givetvis blev jag ju såååååå vacker och såg tio år yngre ut med en gång....eller?
Hur som helst så var det två väl använda timmar, tack till Susanne på hudvård.nu

Varför har jag inte kommit på tidigare att man verkligen BORDE skaffa körkort? Jag hade liksom mina chanser och nu är jag totalt handikappad utan.

Varför har jag inte tänkt på hur fort tiden går och varför är vi så dåliga på att njuta av tiden och livet som går oss förbi i rasande fart? Jag är i alla fall SKITDÅLIG på det. Typ blir helt stressad av alla kloka människor som säger. Njut av bebistiden. Ta några djupa andetag!
Det resulterar i att jag bara går runt och försöker njuta som faaaaan och är jättestressad över att jag kanske inte njuter tillräckligt och undrar hur det känns i kroppen när man njuter till fullo.

Jag blir mer stressad av att vara på yoga än att inte vara där trots att det ska vara lugnande. Man ska andas i typ tio minuter utan att det händer nåt annat. Alltså seriöst HUR GÖR MAN DET????? Jag tänker på vad jag ska handla, vad jag ska säga på nästa fackmöte, att jag borde rakat benen, varför min hund är så gammal osv

Varför har jag inte tänkt på att man faktiskt kan ha ett helt annat förhållningssätt till sitt liv om man bara vill? Ska försöka åtgärda problemet snarast och skaffa mig nya infallsvinklar som gör att även jag kan njuta av yoga, massage och meditation.

För er som undrar, visst fasen finns det saker jag njuter av till max men bara sånt där syndigt, dåligt skit som bra vodka, alldeles för hög rockmusik, en cigg till ett glas rött vin och sex med den man älskar.


2 kommentarer:

Caroline sa...

Ha ha ha. Roligt! Jag försöker också att njuuuuta av dagarna innan bröllopet. Yeah. Right. Men försöka kan man ju :)

Unknown sa...

Jag vet precis vad du menar! Var på kurbad på SPA idag (som jag ju fick i födelsedagspresent) och oj, vad konstigt det var.
Vattnet var kokhett först och massagestrålarna kändes bara konstiga och hela magen knöt ihop sig. Hallå, SPA ska ju va avkoppling!
Nåja, efter typ en kvart kändes det bättre... ja till slut riktigt skönt faktiskt. Är inte kruxet just att man vet att man BORDE njuta...?