torsdag 26 februari 2009

Big Brother

Idag så hade jag kontakt med en myndighet inte långt från dig.
Jag röstade själv på den nuvarande regeringen men idag så trodde jag sannerligen inte mina ögon och öron.
Eftersom detta är en blogg som vem som helst kan läsa så väljer jag att inte nämna vissa detaljer men kontentan av det jag varit med om idag är följande:

Big Brother´s watching you
Big Brother måste veta ALLT om ditt sociala liv
Big Brother vill veta när du senast hade sex
Big Brother vill veta om du har pengar på banken
Big Brother vill veta om du gillar inredningen i din lägenhet
Big Brother vill prata med alla du tidigare varit i kontakt med (om det så var 1985) inom samma myndighet

Allt detta för att jag ska kunna få det som egentligen bara tillhör mig och alla andra som betalar skatt. Galet!

Inga kommentarer: